Magister pielęgniarstwa, logopeda - surdologopeda, oligofrenopedagog, terapeuta SI, terapeuta metody Tomatisa.
Wykształcenie:
- Akademia Medyczna w Lublinie – wydział pielęgniarski,
- Studia Podyplomowe Uniwersytetu Śląskiego w zakresie „Logopedia i Glottodydaktyka z Terapią Pedagogiczną”,
- Studia Podyplomowe z Surdologopedii na wydziale humanistycznym w Zakładzie Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego w Lublinie.
Kursy kwalifikacyjne i doskonalące:
- Kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki,
- Kurs I i II stopnia terapii Integracji Sensorycznej zakończone uzyskaniem tytułu certyfikowanego terapeuty metody,
- Kurs terapii treningu słuchowego Tomatisa.
Szkolenia i warsztaty:
- Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych - usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu,
- Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją),
- Test SON – R 2,5 – 7 – badanie i interpretacja wyników,
- Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci - terapia neurobiologiczna,
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka,
- Nie-zgrane dziecko: "Zrozumieć zaburzenia przetwarzania senso-motorycznego" prowadzone przez Carol Stock Kranowitz USA,
- A Three Part Treatment Plan for Oral Placement Therapy, prowadzone przez Renee Roy HIil USA,
- Symultaniczno - sekwencyjna nauka czytania,
- Szkolenie w zakresie prowadzenia badań przesiewowych słuchu, wzroku i mowy za pomocą programów multimedialnych „Słyszę", „Widzę", „Mówię." (Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu w Warszawie,
- Warsztaty:,, Diagnoza i terapia zaburzeń mowy u dzieci z rozszczepem podniebienia pierwotnego i/lub wtórnego”,
- Ustawienie głosu, technika wyrazistości mówienia i inne problemy związane z emisją głosu”,
- Szkolenie: ,,Dysartria – problemy diagnozy i terapii”,
Zakres działań :
diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami mowy i języka – brak mowy, opóźnienia w rozwoju mowy, dyslalia, niedosłuchy, rozszczepy wargi i/lub podniebienia, jąkanie wczesnodziecięce, diagnoza i terapia zaburzeń mowy w przebiegu chorób neurologicznych w tym – alalia, afazja, dysartria, dysfagia, mózgowe porażenie dziecięce, oligofazja, całościowe zaburzenia rozwoju autyzm i zespół Aspergera, wczesne wspomaganie rozwoju mowy dziecka w tym dziecka z ryzyka okołoporodowego, diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej, konsultacje dla nauczycieli i rodziców dotyczące profilaktyki oraz zaburzeń w rozwoju mowy i języka u dzieci w wieku przedszkolnym.