Neurologopeda, specjalista ds. wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji dzieci autystycznych, wykładowca.
Wykształcenie:
- Ukończone studia licencjackie w Wyższej Szkole Pedagogicznej Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie, Instytut Pedagogiki, na kierunku Pedagogika o specjalności: Wczesnoszkolna edukacja zintegrowana i logopedia.
- Ukończone studia magisterskie w Wyższej Szkole Pedagogicznej Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie na Wydziale Nauk Społeczno–Pedagogicznych na kierunku pedagogika o specjalności: Wczesnoszkolna edukacja zintegrowana.
- Ukończone dwuletnie podyplomowe studia Logopedii i Glottodydaktyki z Terapią Pedagogiczną na Uniwersytecie Śląskim.
- Ukończone studia podyplomowe z Neurologopedii na Akademii Techniczno– Humanistycznej w Bielsku–Białej.
- Ukończone szkolenie w zakresie „ Diagnoza pedagogiczna dzieci z deficytami rozwojowymi w wieku od 0 do 12 lat”.
- Szkolenie w zakresie prowadzenia badań przesiewowych słuchu, wzroku i mowy za pomocą programów multimedialnych „Słyszę", „Widzę", „Mówię." (Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu w Warszawie).
- Ukończone specjalistyczne szkolenie kwalifikacyjne z zakresu stosowania baterii metod diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcioletnich i sześcioletnich.
- Ukończony kurs kwalifikacyjny z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji dzieci autystycznych (280 godzin– III semestry).
- Współpraca z Instytutem Doskonalenia Nauczycieli „WIEDZA” i Gnieźnieńską Wyższą Szkołą Humanistyczno–Menedżerską "Milenium", prowadzenie zajęć z logopedii i neurologopedii.
Aktywne uczestnictwo w konferencjach i warsztatach logopedycznych:
- Wykład nt. „Emisji głosu w neurologopedii” na MIĘDZYNARODOWEJ KONFERENCJI NAUKOWEJ "(NEURO)LOGOPEDIA W TEORII I PRAKTYCE" (Bielsko Biała).
- Wykład nt. „Pracy z dzieckiem z afazją ruchową”.
- Udział w konferencjach naukowych:
- Wczesne problemy neurologiczne w rozwoju dziecka– rozpoznanie, diagnoza, terapia.
- Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego– teoria i praktyka.
- Kompleksowy charakter opieki nad pacjentem z uszkodzeniami mózgu.
- Komunikacja językowa w ujęciu interdyscyplinarnym.
- Logopedia Śląska w teorii i praktyce.
Zakres działań logopedycznych:
- prowadzenie pracy profilaktycznej i terapeutycznej w celu likwidowania lub zmniejszania zaburzeń komunikacyjnych dzieci, w formie systematycznej terapii logopedycznej łączonej z działaniami umożliwiającymi wyrównywanie wszelkich dysharmonii rozwojowych w celu powodzenia kształtowania możliwości komunikacyjnych,
- przeprowadzanie badań logopedycznych z wykorzystaniem różnych narzędzi badawczych w celu ustalenia stanu rozwoju mowy i zaburzeń komunikacyjnych,
- prowadzenie doradztwa logopedycznego,
- ustalanie postępowania korekcyjno–terapeutycznego na etapie diagnozy i terapii,
- utrzymywanie właściwych kontaktów z rodzinami dzieci (m.in. instruktaż logopedyczny dla rodziców) objętych opieką logopedyczną, nauczycielami, oraz innymi terapeutami (psychologiem, rehabilitantem), by wspólne poszukiwać rozwiązań problemów wynikających z zaburzeń komunikacji,
- niezbędną pomocą, która pozwoli uzyskać szybkie, pożądane rezultaty i efekty, jak również uczynić zajęcia ciekawszymi, co mobilizuje dzieci do efektywnej i sumiennej pracy, jest multimedialna pracownia logopedyczna ze sprzętem specjalistycznym do pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną.